12. heinäkuuta 2010

Sunnuntai oli jälleen sangen ohjelmantäyteinen päivä. Herättyamme lähdimme muutaman kilometrin päähän Ranskan puolelle katsomaan Le Touria eli Ranskan ympäriajoa, jonka 8. etappi poljettiin Geneven eteläpuolelta St-Julien-en-Genevois'n pikkukaupungin läpi. Vaikka tsekkasimme pyöräilijöiden arvioidun saapumisajan kyseiseen paikkaan, pääsi se unohtumaan matkalla. Lisäksi armoton helle luultavimmin sotki aikataulua hidastamalla pyöräilijöiden vauhtia. Helteisessä auringonapaisteessa seisoskeleminen oli varsin kutkuttavaa, kun hiki virtasi ja varjoa oli etsittävä. No, onneksi pyöräilijät lopulta saapuivat ison autosaattueen mukana ja itse Lancekin oli mukana. Pyöräilijöitä oli mukana noin 200 - letka ohitti meidät silti muutamassa minuutissa.






Liki saman tien Ranskasta kotiuduttuamme lähdimme jälleen lentämään, kun tilaisuus tarjoutui. Tällä haavaa kävimme kääntymässä suunnilleen Nyonin tasalla, mistä jatkoimme Lac Lemanin itärantaa pitkin etelään kohti Alppien alkupaata. Maisemat olivat komeita, ja kamera lauloi sulosointujaan jatkuvasti.













Sain jopa kokeilla Piper Warriorin ohjaamista. Lentämisen kannalta toteaisin, etta ohjaussauva (eng. stick) on "rattia" (eng. yoke) intuitiivisempi ohjauslaite, mitä nyt olen sauvaa heiluttanut ultrakevyestä lentokoneesta tyyppejä ottaessani.


Illalla oli vihreän veran kuningaslajin MM-loppuottelun aika. Kävimme katsomassa ensimmäisen puoliajan jo tutuksi tulleessa paikallisessa kisakatsomossa, joka oli ääriään myöten täynnä faneja. Päätimmekin mukavuudenhaluisina lähteä katsomaan toista puoliaikaa kotopuoleen.